Interviu Marketing Online – Clubul Întreprinzatorului Roman

Găsim foarte multe idei de strategii de marketing online pe internet însă care funcționează cel mai bine pentru companiile locale? Care canale de promovare online dau cele mai bune rezultate? Continuăm seria de interviuri despre Marketing Online în România cu Maria Cîmpan, Responsabil Programe în cadrul Clubului Întreprinzătorului Român. 

Interviurile Online Negru pe alb

1. Spune-ne câteva cuvinte despre fundație. Care este scopul acesteia, ce proiecte aveți și care este feedbackul din partea publicului căruia vă adresați. 

Clubul Intreprinzatorului RomanClubul Întreprinzătorului Român este o fundație înființată de Banca Transilvania, în urmă cu 7 ani, fiind prima inițiativă adresată oamenilor întreprinzători din Romania, pentru a oferi în mod continuu și gratuit, servicii și acces la informații utile și relevante.

Activitatea principală a CIR constă în organizarea de cursuri pe tematici de business, care au loc în peste 60 de orașe din țară. În plus, Clubul oferă membrilor săi – peste 18.000, instrumente de educație antreprenorială, consultanță financiar-bancară, posibilități de networking în cadrul unui program dedicat de reduceri, găzduiri de site-uri pentru membri, precum și evenimente speciale.

Principalul proiect aflat în derulare în prezent este “Competenţe manageriale în poli de creştere şi dezvoltare şi antreprenoriat de viitor în poli de competitivitate”, fiind un proiect finanțat din fonduri structurale, derulat în cadrul programului POSDRU. Proiectul vizează organizarea a peste 150 de cursuri în 21 de localități din țară, de care vor beneficia 3.444 de persoane, pe tematici precum Strategie și antreprenoriat, Gestiunea financiară a afacerii, Managementul dezvoltării afacerii, Accesul la finanțare, Bazele contabilității pentru nefinanțiști și Managementul resurselor umane.

Feedback-ul primit de la membrii Clubului este în general unul pozitiv, aceștia apreciind serviciile primite, precum și modul în care sunt oferite.

2. Cum folosiți puterea online-ului pentru a vă atinge obiectivele de business și marketing?

În primul rând, Clubul reprezintă o comunitate de întreprinzători constituită online, prin intermediul site-ului www.btclub.ro. Înscrierea la cursuri și accesarea celorlalte beneficii, precum Programul de Networking, Site-ul meu pe btclub.ro etc. se realizează, de asemenea, online. Cu excepția cursurilor, seminariilor și a consultanței 1 la 1 (de care se poate beneficia la finalul cursurilor), cea mai mare parte a activității Clubului se desfășoară online. În plus, Clubul este prezent și în social media, având conturi pe Facebook, Twitter, LinkedIn și Pinterest.

3. Care sunt cele mai bune canale de comunicare și vânzari online pe care le folosiți?

În mediul online, cea mai importantă interacțiune pe care Clubul o are cu membrii săi se realizează prin intermediul site-ului și pe pagina de socializare de pe Facebook. În plus, pentru diseminarea informațiilor se folosește e-mailul – invitații, recomandări, newslettere etc.

4. De ce consideri că acestea sunt cele mai bune?

Aceste canale de comunicare sunt folosite datorită beneficiilor pe care le oferă: economie de timp și de resurse, grad ridicat de diseminare (reach crescut), posibilitatea de a obtine feedback în timp real, pentru a îmbunătăți activitățile derulate. Pentru CIR, care are activitate la nivel național, și aproape 18.000 de membri în întreaga țară, canalele menționate reprezintă cea mai indicată variantă de comunicare folosită, care permite desfășurarea activităților și atingerea obiectivelor propuse.

5. Recomandă două lucruri pe care să le facă si două pe care să nu le facă un antreprenor sau un specialist de marketing în strategia sau planul său de marketing online. 

Un site bine realizat nu este neaparat un site cu foarte mult text, ci unul în care se pot găsi cu ușurință informațiile reprezentative pentru produsul sau serviciul promovat – acesta ar putea fi un plus în strategia de marketing a oricarei companii. De asemenea, o poziționare bună pe piața online poate fi de folos – dacă știi cu cine te “lupți”, vei știi cum să-ți setezi propriile coordonate.

Ce să nu facă un antreprenor sau un specialist în marketing pentru companii: să nu fie fluctuant și instabil în promovare. Să continue să inoveze, dar să nu “sară” de la un tip de promovare la altul într-un timp foare scurt.

Mulțumim mult pentru răspunsuri și vă dorim mult succes în continuare!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Abonează-te la newsletter
Lasă-ne adresa de email și te vom ține la curent cu ultimele noutăți din Marketing.